Tak naprawdę jest to mechanizm podobny jak z ulubionymi markami kosmetycznymi, odzieżowymi i innymi. Tam, gdzie mamy dobre doświadczenia ze stosowaniem czegoś, pojawia się pewnego rodzaju więź.
Auto – wejście w dorosłość
Szczególnie widać to właśnie w przypadku samochodów, u facetów. Bo pierwszy samochód jest traktowany przez wielu mężczyzn jako symbol wejścia w dorosłość, która ma się objawiać lepszymi rozwiązaniami i wejściem na wyższy poziom. W każdym razie, gdy już mamy pierwsze auto i to na nim uczymy się jeździć, a jeszcze jeśli jest niezawodne i nie sprawia nam żadnych problemów, jest logiczne, że marka potem będzie nam wzbudzała maksymalnie pozytywne skojarzenia, I prawdę mówiąc trzeba się tutaj zastanowić jakie jeszcze kwestie mogłyby się wiązać z takim działaniem. No bo właściwie – samochody mają nam przecież służyć do tego, by pomagać w codziennym życiu. Wozić do pracy, albo nawet wykonywać pracę, jeśli ktoś pracuje w transporcie czy handlu. Przedstawiciele, zaopatrzeniowcy, inne osoby, jest tego długa lista i naprawdę długo byłoby wymieniać.
Jaką markę wybrać?
Wobec powyższego, trzeba się konkretnie zastanowić. Pamiętajmy też, ze są marki, które z racji rynkowej renomy uważane są za mocne i nie do zdarcia. Godne zaufania, przykładem są marki niemieckie – BMW , Audi, Mercedes. Szczególnie ten ostatni to synonim niezawodności, z kultowymi modelami takimi jak 124 na czele. Są to samochody mające po 30 lat, a i tak sprawują się bez zarzutu po dziś dzień. Poza tym jest też masa czynników indywidualnych, które decydują o wyborze konkretnej marki auta.