Pomysł na biznes: komis samochodowy

uzywane-samochody

Komis samochodowy jest jednym z ciekawszych pomysłów dla osób, które chcą założyć firmę związaną z branżą motoryzacyjną. Jeżeli doskonale znamy się na samochodach i posiadamy kapitał niezbędny do rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej, otworzenie swojego komisu nie powinno być dla nas problemem. Współcześnie nie brakuje osób zainteresowanych zakupem używanego auta. Takie samochody często są kilka razy tańsze od swoich nowych odpowiedników. W praktyce oznacza to różnice cenowe w wysokości nawet kilkuset tysięcy złotych. Pamiętajmy, że w branży tej liczy się rzetelność. Jeżeli chcemy sprzedawać, musimy zdobyć zaufanie klientów.

Co zrobić, żeby zacząć sprzedawać samochody używane?

Kiedy myślimy o otworzeniu komisu samochodowego, koniecznie zastanówmy się, czy jesteśmy odpowiednimi osobami do prowadzenia tego typu biznesu. Idealny właściciel komisu samochodowego jest prawdziwym pasjonatem motoryzacji, posiada również wysokie kompetencje interpersonalne. Należy mieć świadomość wymagań jakie klienci mają wobec pracowników komisów samochodowych. Często oczekują oni fachowej porady i pomocy w wyborze samochodu, który będzie w największym stopniu dostosowany do ich potrzeb. Cierpliwość jest w tej branży jak najbardziej wskazana.

W przypadku biznesu jakim jest komis samochodowy potrzebne są środki finansowe na start. Właściciel musi się liczyć z:

  • koniecznością wynajmu lokalu i placu pod działalność gospodarczą,
  • zakupem samochodów używanych,
  • wyposażeniem komisu samochodowego,
  • założeniem własnej strony internetowej,
  • zakup odpowiednich zabezpieczeń i ubezpieczenia,
  • reklamą w internecie i stacjonarnymi działaniami promocyjnymi.

Jak pozyskiwać auta do naszego komisu?

Sposobów na pozyskiwanie samochodów do naszego komisu może być kilka. Jednym z nich jest samodzielny zakup aut w okazyjnej cenie, ich renowacja, a następnie sprzedaż za wyższą stawkę. Samochody możemy kupować zarówno w kraju, jak i zagranicą. Należy jednak pamiętać o spełnieniu niezbędnych wymogów formalnych związanych z kupnem pojazdu w innym kraju.

Inny pomysł to pośredniczenie w sprzedaży aut. W takim wypadku do właściciela komisu samochodowego zgłaszają się osoby, które chcą sprzedać samochód. Ustalają one minimalną stawkę jaką chciałyby otrzymać za swoje auto. Do komisu należy przygotowanie samochodu, a następnie wystawienie go na sprzedaż. W przypadku tego typu transakcji komis samochodowy pobiera prowizję. Warto zaznaczyć, że na pośrednictwo w sprzedaży aut mogą pozwolić sobie jedynie duże, cieszące się renomą firmy.

Specjalizacja firmy – czy warto?

Część komisów samochodowych sprzedaje auta każdego rodzaju. Coraz częściej zdarza się jednak, że firma decyduje się na specjalizację swojej działalności. Część komisów decyduje się na sprzedaż samochodów luksusowych, inne proponują swoim klientom auta ciężarowe, jeszcze inne terenowe. W przypadku wyboru specjalizacji mamy większe szanse, że trafi do nas klient zainteresowany zakupem konkretnego typu samochodu, ponieważ będziemy mogli zaoferować mu większy wybór asortymentu, więcej – http://www.polskieradio.pl/42/3168/Artykul/1600806,Rynek-samochodow-uzywanych-rosnie-w-sile.

czerwony-samochod

Inwestycja w wyposażenie komisu samochodowego

Musimy być przygotowani na to, że część naszych oszczędności pochłonie zakup niezbędnego wyposażenia komisu samochodowego. Ważne jest posiadanie przynajmniej niewielkiego biura, do którego należy zakupić niezbędny sprzęt – komputer, drukarkę czy telefon. Oprócz tego dobrze jest pomyśleć o zakupie sprzętu i akcesoriów, dzięki którym przygotujemy używane auto do sprzedaży.

Lokalizacja komisu samochodowego

Współcześnie lokalizacja komisu samochodowego nie jest bardzo znacząca. Jeżeli klienci dowiedzą się, że świadczymy usługi na najwyższym poziomie, najprawdopodobniej przyjadą do nas nawet wówczas, kiedy siedziba naszej firmy będzie znajdowała się na drugim końcu miasta. Warto jednak postarać się, żeby plac, na którym wystawiamy samochody był duży. Nasi klienci powinni móc swobodnie obejrzeć każde auto. Na placu powinno znajdować się odpowiednie podłoże – wiele komisów decyduje się na płyty betonowe lub żwir.

Jako, że na terenie komisu samochodowego znajdują się samochody o wysokiej wartości, właściciel powinien zadbać o odpowiednie ich zabezpieczenie. Warto postarać się o stabilne ogrodzenie, alarmy. Powszechną praktyką jest również podpisywanie umowy z firmą ochroniarską.

Reklama niezawodnym sposobem na pozyskanie klientów i zwiększenie dochodów

Właściciel komisu samochodowego powinien postarać się o założenie strony internetowej dla swojej firmy. Profesjonalna witryna sprawia, że klienci odbierają nasz komis jako rzetelny i profesjonalny. Opłaca się przeznaczyć część środków na reklamę w internecie – dobrym pomysłem mogą być kampanie adwords. Sprawdzonym miejscem na promocję komisu samochodowego są strony i forma motoryzacyjne. Dobre efekty może nam przynieść także reklama stacjonarna. Tu idealne są plakaty, banery, a także ulotki pozostawione w sklepie motoryzacyjnym. Jeżeli dysponujemy większą ilością wolnego czasu lub mamy możliwość zatrudnienia dodatkowego pracownika, spróbujmy wypromować nasz komis w mediach społecznościowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *